الأربعاء، 2 يوليو 2008

ع الكوبرى

م 2020
المكان كوبرى الملك الصالح

سعاد : واحشنى يا سمير
سمير : والله وانت كمان يا حبيبتى
سعاد : ولما انا وحشاك ليه مسألتش عليا بقالك يوم ؟
سمير : يا حبيبتى ما انا سالت عليكى الصبح !!
سعاد : هو الرساله دى كانت سؤال يا خفيف ؟
خفيف ( اقصد سمير ) : طبعا اما كانت ايه ؟
سعاد : هو انتى ليه مش رومانسى زى زمان من اسبوعين ؟
سمير : والله انا زى ما انا انت اللى مزاجك طالب عكننه ؟
سعاد : يعنى بقيت انا النكديه لكن لما تجيلك مكالمه من اى واحده من الالاديش صحباتك بيبقى كوسين !!!
سمير : يا ستى حقك عليا
سعاد : ولا حقك ولا حقى نطللق
سمير : ينهار مهبب ؟ هو احنا اتجوزنا عشان اطلققك
سعاد: مهبب !! بتقول مهبب ؟؟؟ مهبب ده اليوم اللى شفتك فيه
سمير : مش عارف اعمل ايه يعنى اموت نفسى ؟؟
حاجه تقرف حاجه تجن حاجه .............................
كلوز اب على وجه سمير
تنعدم كل الاصوات حتى صوت بكاء سعاد
تتلالاء شمس الظهيره على صفحه النيل
سمير يقفز فى ثانيه نحو الماء --------
------
----
--

-مياه ..اصوات بقاليل يد قويه جدا تسحب سمير من اعماق النيل من حيث اسماك القرش ----------------

------ليل خارجى
كلوز على منظر المياه وهى تخرج من فم وانف سمير وبجانب وجهه بوصه وورقه جرايد قديمه وطرف بنطلون جينز ازرق غامق Lee---
--------
----
--( اصوات فقط مفيش مناظر خالى )
سعاد : انت عايز تسيبنى وتموت يا سمير اتق الله بقوللك سيبنى مش موت
سمير : امال اعمل ايه يا قلبى قوليلى مهو انا طهقت
سعاد : ط ل ق ن ى
سمير : مش هطلق مش هطلق مشهطلق --------------
-----
---
--مشهد خارجى ليلى
كوبرى الجلاء

من بعيد يأتى د صوت الست كوكب الشرق شرين وهى تغنى الغنيه القديمه والعجيبه ( هركب الحنطور , تكلم تكلم )
وفى ركن الشاشه مشهد من بعيد لاثنين على الكوبرى
لكن الصوت مسموع احمد: بحبك
ميس : وانا كمان يا احمد .وعلى فكره انت واحشنى
احمد : وانتى كمان يا ميس
ميس: ولما انا وحشاك ليه مسألتش عليا بقالك يوم ؟
احمد : يا حبيبتى ما انا سالت عليكى الصبح !!
.................
....
..
صوت طلق نارى قوى جدا
صمت تام
ظلام تاممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

ومن بعيد ورقه صحيفه الدستور القوميه مكتوب بالبنط العريض
من قتل سمير ؟ من دفعه من الشرفه ؟ ام مات بطلق نارى ؟ اهو انتحار ام تصفيه؟

ليست هناك تعليقات: